Friday

Comelnya Kucing!



Ya Allah! Kalau tengok gambar-gambar kucing ini, rasa nak peluk dan cium. Cukup comel! Tapi, bukan semua orang suka kucing dan ada yang lari apabila tengok kucing. Dulu, saya membela beberapa ekor kucing. Semasa di sekolah menengah, saya mempunyai kucing jantan yang gebu dan montel. Selalu mandikannya dan kadang-kadang biarkan kucing itu tidur dengan saya. Tapi, setiap kali saya memegang kucing, saya akan terbersin dan hidung pun terasa gatal-gatal. Pada mulanya saya tidak tahu, tapi lama kelamaan baru saya perasan yang saya alah pada kucing. Bukan saja kucing, tetapi habuk! Jadi, selepas saya tahu yang saya alahkan kucing, saya terus tidak mahu pegang kucing kecualilah kucing itu sudah bersih dan dimandikan. Jika tidak, dalam beberapa saat saja hidung saya akan gatal dan saya akan mula bersin. Lama-kelamaan, saya menjauhkan diri dari kucing atau habuk-habuk. Jika melihat kucing sekalipun, terpaksa pandang sajalah walaupun hati kadang-kadang teringin juga nak pegang kucing. Tapi, memikirkan yang hidung akan pedih dan mata mula berair, saya batalkan niat dan hanya mampu pandang saja kucing-kucing yang comel. Kesiannya... tapi apa boleh buat. Kalau tidak, habislah hidung saya akan ditenyeh tanpa henti!

No comments:

Post a Comment