Friday

Papan Tanda Lucu

Kesian! Adakah patut kanak-kanak yang dibiarkan tidak dijaga akan dijual di sarkas! Agak-agaknya ada tak kanak-kanak yang akan dijual nanti? Ini baru satu sahaja papan tanda yang membuat kita geli hati, malah ada juga yang membuat kita ketawa kelucuan. Kadang-kadang kalau kita berjalan ke tempat-tempat yang agak terpencil, macam-macam papan tanda yang boleh kita lihat.


Contohnya yang ini. Mungkin papan tanda sebegini lebih efektif sebab walaupun ada unsur-unsur kelucuan, ianya melarang penduduk tempatan memandu dengan laju, kerana kalau memandu dengan laju, ke penjaralah jawabnya! Jika tidak mahu dipenjarakan, memandulah dengan perlahan. Mungkin lebih berkesan daripada papan tanda konvensional yang kita ada sekarang ini.





Yang ini pula? Cukup menarik dan benar juga. Kebanyakan daripada kita kalau sudah putus cinta atau di alam percintaan, selalu benar mengatakan bahawa mereka tidak boleh hidup tanpa cinta, tapi kalau tiada oksigen apakah kita boleh hidup? Hmm... betul juga. Yang mana lebih penting? Oksigen atau cinta? Mungkin oksigen dulu barulah yang lain menyusul. Bila cukup oksigen, barulah hidup lebih sihat, betul tak?


Hah... Yang ini pula, macam mana? Ada yang setuju tak? Mungkin ini bukan papan tanda, tetapi kalau ikutkan trend, budaya Facebook semakin menjadi-jadi. Sehingga boleh menjadi ketagihan sehingga semuanya menjadi lalai. Slogan ini sebenarnya memerli mereka-mereka yang ketagihan Facebook sehingga terlupa makan dan minum, tetapi daripada ketagihan dadah lebih baik ketagihan Facebook, begitulah agaknya maksud di sebalik kenyataan ini. Tetapi, adakah ibu bapa yang bangga anaknya ketagihan Facebook? Sebenarnya, ketagihan apa-apa pun jika membuat kita lalai sehingga terlupa solat, makan dan minum tidaklah elok untuk kehidupan. Jadi, biarlah semuanya dibuat di dalam kesederhanaan, betul tak?

No comments:

Post a Comment