Tuesday

Krisis Mesir: Permainan Barat Yang Ketara

Sedikit sebanyak kita sudah boleh nampak permainan Yahudi dan kuasa barat ke atas Mesir. Dahulu, tentera menyokong penggulingan Hosni Mubarak. Sekarang menggulingkan pula Presiden Morsi. Selepas itu, rakyat Mesir diserang secara terang-terangan. Dengar kata, tentera Mesir memang disokong kuat oleh Amerika dan Yahudi, dan dengar kata Iran (Syiah - dajjal akan muncul dari negara ini), Amerika dan Israel ini sebenarnya satu pasukan.

Jika kita lihat dan ikuti perkembangan politik luar, sejak azali lagi mereka ini memang mahu memusnahkan orang Islam. Kini di Timur Tengah sudah berleluasa pengaruh mereka. Satu-satunya benua yang mereka belum boleh kuasai ialah benua Asia termasuklah Malaysia. Sebab itulah mereka meletakkan 'pengaruh' dan 'pemimpin' yang boleh digunakan untuk menghapuskan kuasa orang Islam. Ini hakikat jika kita mengambil tahu hal ehwal dunia dan mengkajinya.

Malaysia ialah salah satu negara Islam yang maju dan damai. Mereka tidak suka orang Islam maju. Jika boleh, semuanya mereka mahu hapuskan. Sejak pemerintahan Dr Mahathir, kita boleh lihat pengaruh mereka disekat kerana keberanian Dr Mahathir ketika itu. Namun, kini keadaan di negara ini sedikit goyah. 'Arab Springs' yang dilaung-laungkan sebenarnya adalah kerja kuasa besar yang mahu memusnahkan umat Islam. Di Syria, Palestin dan kini Mesir pula digolakkannya. Namun, ini mungkin juga kesilapan rakyat Mesir sendiri yang 'tertipu' dengan permainan tiga kuasa ini. Mereka ingat, mereka disokong oleh tentera namun akhirnya mereka dikhianati oleh tentera juga. Inilah permainan yang disulam secara halus yang dibuat sedikit demi sedikti sehingga akhirnya umat Islam di seluruh dunia akan dibunuh dan diserang.

Kita sebagai satu negara yang aman dan stabil, tidak mustahil boleh juga ditipu dan dicerobohi 'minda' penduduknya jika kita tidak berhati-hati dan terjebak ke dalam permainan politik kotor para pemimpin yang rakus dan kejam. Kita harus belajar dari sejarah dan melihat kaitan apa yang berlaku dahulu dan apa yang sedang berlaku sekarang ke atas negara dan rakyat yang beragama Islam. Kita sebenarnya, sedang melalui satu era di mana dajjal sedang berleluasa mahu menghapuskan kita dan mempengaruhi umat Islam agar menjadi sesat dan mengikutnya. Kita dikaburi dengan imej-imej tertentu dan janji-janji tertentu sehingga kita yakin bahawa semua janji itu benar, namun kita tersilap. Akhirnya, kita yang menjadi magsa kerana 'membenarkan' pengaruh asing ini masuk ke dalam negara kita.

Rasulluah saw pernah bersabda, bahawa dajjal akan mempengaruhi seluruh umat Islam untuk mengikutnya kecuali yang ikhlas sahaja. Kita harus berbalik kepada perkara asas Islam di dalam kehidupan kita dan kita harus boleh memandang jauh ke hadapan untuk melihat masa hadapan kita dan generasi baru kita.

Jangan kita biarkan dajjal dan kuasa-kuasa besar ini menghapuskan umat Islam dengan cara 'menjajah' minda dan memasuki negara ini melalui pemimpin yang sudah 'dilantiknya' kerana kelak, jika kita tersilap, kita juga akan menjadi seperti mereka di Mesir, Syria dan Palestin. Siapa sangka Mesir juga akan menjadi seperti ini. Tidak terkecuali negara kita jika kita tidak mahu memahami hal politik luar dan buat tidak peduli. Nau'zubillah.

Sama-sama kita mendoakan mereka yang sedang tersiksa jiwa dan raganya di bumi Arab dan juga mendoakan agar negara kita dilindungi Allah dan tidak diresapi pengaruh Yahudi dan Barat yang ingin menguasai dunia sejak azali lagi.

Sesungguhnya semua ini sudah tertulis. Sebab itulah Allah menyuruh kita menjauhi Yahudi (pemimpin) kerana sejak zaman dahulu lagi mereka inilah yang mahu merosakkan umat Islam. Jika boleh, mereka mahu menguasai dunia.

***Ini soal pemimpin (kuasa-kuasa besar) yang mahu berkuasa. Tiada kaitan dengan menjadi rasis kerana saya tahu sesetengah dari kita gemar benar menggunakan perkataan 'rasis' tanpa tahu hujung pangkal cerita.

Sesungguhnya, pemimpin (kuasa-kuasa besar) dan rakyat biasa mempunyai impian yang berbeza. Pemimpin (yang salah) boleh merosakkan rakyat yang menaruh harap. Akhirnya, rakyat yang merana kerana tersalah memilih pemimpin.

Namun, kuasa-kuasa yang saya sebutkan ini mempunyai agenda yang lebih besar lagi, iaitu menekan umat Islam (berdasarkan sejarah dan cerita dalam al-quran). Pembelaan hanya akan diperolehi 'di sana' nanti di mana keadilan Allah akan terlaksana.

Hakikatnya pahit, namun lihatlah dunia. Satu demi satu negara Islam dan umat Islam di Timur Tengah sedang diserang oleh kuasa-kuasa ini tanpa belas kasihan.

Kita harus 'take note' dan bersatu-padu menolak pengaruh asing yang 'diseludupi' secara diam dan halus.

No comments:

Post a Comment