Friday

Jenguk-Jenguk Pameran Buku di Taiping Central!

Agak lama juga saya tidak menjengah ke sini. Urusan menulis manuskrip dan hal-hal lain memang membuat saya lupa yang saya ada beberapa blog untuk diuruskan. Lagipun, tiba-tiba tiada apa yang mahu ditulis, otak sudah buntu dan terasa malas yang amat untuk menulis apa-apa. Adalah sikit-sikit saya update blog masakan saya dan yang lain itu nampak gayanya hanya dibiarkan saja. 

Hari ini saya banyak menghabiskan masa membuat cover untuk page saya di Facebook. Tidaklah hebat sebab saya bukannya profesional, buat pun trial and error saja. Tapi, buat yang amatur macam saya, bolehlah kan! :)

Oh! Semalam saya pergi ke pameran buku di Taiping Central. Sempat beli lima buat buku buat saya dan anak-anak. Anak-anak masih sekolah rendah, jadi buku pun sesuailah untuk umur mereka. Saya membeli buku Terapi Solat Tahajud oleh Mohammad Salleh dan Mustafa Kamal Ataturk oleh Abdul Latip Talib. Belum habis baca, tetapi saya sudah belek-belek dua-dua buku dan akan baca sepenuhnya peringkat demi peringkat. Kalau baca terus hingga habis, alamatnya semua kerja tidak siap! 

Buku Terapi Solat Tahajud itu saya beli sebab saya mahu mengamalkannya. Jika badan sihat, saya akan bangun malam dan solat. Tidak tahu pula yang ia boleh menjadi terapi dan menyembuhkan penyakit. Cuma saya belum amalkannya tiap-tiap hari, sebab kadang-kadang terjaga saja jam sudah pukul 6 pagi, walaupun saya kunci jam untuk bangun. Kalau macam itu, maknanya saya tidak berapa sihatlah. Jika tidak, seawal lima setengah pagi saya sudah boleh bangun tanpa bantuan jam. 

Buku Mustafa Kamal Ataturk pula, memang saya teringin beli dari dulu dan baru kini boleh mendapatkannya di Taiping. Kedai buku paling besar iaitu Popular pun tidak ada menjual buku ini, jadi kebetulan buku ini ada di pameran tersebut, saya belilah satu sebelum menyesal!

Selepas ini, saya harus menyambung penulisan manuskrip saya yang terbaru. Saya ada lebih kurang tiga lagi proposal yang sudah saya catatkan secara ringkas untuk novel-novel yang akan datang pula. Tahun depan, saya amat berharap boleh menulis paling kurang dua manuskrip, insyaAllah.

Okeylah, ini saja coretan buat hari ini. Jika rajin, esok saya jengah lagi. Terima kasih pada yang sudi baca!

Ciao!







No comments:

Post a Comment