Tuesday

Permainan Amerika, Dajjal dan Misteri Kehilangan Pesawat MH370

Semakin lama semakin nampak permainan Amerika Syarikat di dalam misi pencarian MH370 ini. Semakin lama teori mereka semakin tak masuk akal pula. Terasa seperti kerajaan dan rakyat Malaysia diperbodohkan dengan teori mereka. Terasa seperti mereka sengaja membawa lari pencarian ke lokasi yang salah. Semakin lama semakin jauh dan semakin luas kawasan pencariannya. Lebih 600 lokasi yang memungkinkan? Berapa lama mahu jumpa?

Jika kita mengikuti sejarah Amerika Syarikat dan permainan politiknya terutama di dalam menakluki negara-negara Islam, sedikit sebanyak terasa seperti ada sesuatu yang tidak kena sejak akhir-akhir ini.

Dan semakin banyak saya membaca tentang dajjal, semakin saya rasa yakin merekalah dajjal itu yang 'mengaku' mereka tuhan dan siapa yang mengikuti mereka seumpama seseorang yang buta sebelah matanya.

Bertuhankan budaya, cara hidup, ideologi dan matlamat mereka ini boleh membawa kehancuran kepada umat Islam di Malaysia.

Kita kena bersatu. Jangan kata kita tak mahu peduli kerana jika tersilap, kita semua akan diheret ke dalam permainan ini. Lihat sahaja apa yang sudah terjadi di Iraq, Syria dan Mesir. Semuanya sudah 'dijajah' oleh Amerika. Mahukah kita jika negara kita dijajahi oleh kuasa ini? Ke mana kita mahu lari?

Dan Malaysia ialah satu negara Islam yang masih belum berjaya untuk mereka tembusi dan takluki. Semasa zaman Tun M, mereka tak boleh tembus langsung. Namun, sekarang sudah nampak usaha-usaha itu melalui beberapa cara.

Buat orang Kristian, Islam itu ialah dajjal (anti-christ) dan harus dihapuskan. Itu sebab mereka tak pernah jemu menyerang orang Islam sejak dari dahulu lagi. Mereka memang mahu orang Islam terhapus di muka bumi. Mereka menggunakan media untuk memberikan gambaran bahawa orang Islam ialah pengganas.

Jangan kata kita tak mahu tahu, sebab mahu atau tidak, hidup kita dikuasai oleh orang-orang politik yang samada akan memelihara atau menghancurkan negara kita di masa hadapan. Lebih parah, jika ia kesilapan memilih kawan atau menyusun strategi.

No comments:

Post a Comment