Saturday

Hari Lahirku - Terima Kasih Buat Semua

Awal-awal pagi saya sudah mendapat satu ucapan selamat hari jadi melalui sms. Yang ke berapa itu, biarlah menjadi rahsia. Tiba-tiba air mata menitis ke pipi kerana sedar bahawa saya tidak boleh menyambutnya bersama-sama. Hanya ucapan yang sempat diberikan di kala berjauhan. Namun, saya tetap gembira, terharu dan bersyukur kerana saya masih lagi diberikan umur untuk bernafas dan menghirup udara segar di bumi Allah ini. Walaupun hati kadang-kadang meronta, tetapi jiwa akhirnya tenang kerana mengetahui walau apa-apa pun keadaannya, Tuhan akan sentiasa ada menemani.  


Tidak banyak yang saya harapkan sekarang ini. Semakin umur menginjak, saya hanya ingin hidup aman dan tenang bersama-sama dengan insan-insan yang tersayang. Mempunyai keluarga yang harmoni dan penuh kasih sayang. Saling melengkapi satu sama lain. Dan saling membantu dan bersama di saat susah dan senang. Alhamdulillah, segalanya dirancang dengan begitu baik oleh Yang Maha Esa. Saya gembira dengan apa yang ada dan bahagia dengan pengalaman indah di dalam hidup saya ketika ini.

Di umur sebegini juga, saya hanya ingin mencari keredhaan Tuhan. Membaiki amalan wajib dan menambahkan amalan yang sunat sebagai bekalan di sana nanti. Saya sudah tidak melihat kepada kebendaan atau nikmat dunia semata-mata. Saya juga sering memikirkan apakah cukup bekalan saya untuk dibawa ke sana nanti. Hati kadang-kadang bimbang jika amalan belum cukup banyak, namun saya akan membuat yang terbaik yang saya boleh untuk menggembirakan Tuhan yang menciptakan kita.

Semoga umur saya masih lagi panjang agar saya boleh melihat anak-anak saya berjaya dan juga semoga impian saya yang masih di dalam perancangan terlaksana dengan izin Tuhan. Insya Allah. Yang paling penting, saya mempunyai ahli keluarga yang menyayangi saya dan insan tersayang yang mendoakan saya. Saya juga mendoakan mereka yang sama agar diberikan petunjuk dan hidayah dan mendapat hidup yang barakah dan penuh rahmat di dunia dan akhirat. Aamiin.

Juga, terima Kasih buat semua yang pernah hadir di dalam hidup ini kerana tanpa kalian, saya bukanlah saya yang sekarang ini. Setiap satu daripada anda memberikan pengajaran dan harga yang tidak ternilai buat kehidupan saya.





   

No comments:

Post a Comment