Sunday

Little Chef Workshop

Cuti sekolah baru-baru ini saya dan adik membawa anak-anak kami ke Alamanda, Putrajaya. Selepas singgah sebentar di MPH, kami meronda-ronda sebentar. Bukan niat mahu membeli apa-apa, cuma mahu window shopping saja. Sedang kami berjalan-jalan melihat barangan yang dijual, kami terjumpa satu gerai yang membuat workshop bakeri buat kanak-kanak. Gerainya tidaklah besar mana, namun cukup menarik minat kami untuk mengetahui dengan lebih dekat lagi. Ada sebuah meja kecil dan beberapa orang kanak-kanak sedang menyiapkan tarts. Suka dengan apa yang kami lihat, kami pun mengajak anak-anak kami untuk mengambil bahagian. Mereka memang teruja untuk menilai kemahiran masing-masing. Dengan bayaran RM 10 seorang, anak-anak kami pun disuruh duduk. Mereka dipakaian skaf kepala yang berbelang dan berwarna warni, cukup meriah!

Pada mulanya, saya ragu-ragu juga... Bolehkah anak-anak dara sunti saya membuat tarts dan memotong bawang, namun mereka ternyata amat berbakat dan mudah mengikuti apa yang diajarkan. Di dalam masa setengah jam saja, mereka sudah menghabiskan apa yang disuruh dan hasilnya cukup membanggakan saya. Dapat jugalah saya merasa tarts tuna dan buah-buahan yang disediakan dan ianya memang lazat!  


No comments:

Post a Comment